Trybunał Sprawiedliwości UE: stracą stanowiska handlowe za sprzedaż podróbek

Sąd może nakazać operatorowi placu targowego zaprzestania wydzierżawiania stanowisk handlowych osobom sprzedającym podróbki – wynika z dzisiejszego wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Aktualizacja: 07.07.2016 11:48 Publikacja: 07.07.2016 10:49

Trybunał Sprawiedliwości UE: stracą stanowiska handlowe za sprzedaż podróbek

Foto: www.sxc.hu

Producenci i dystrybutorzy markowych ubrań, w tym firma Tommy Hilfiger, ustalili, że podróbki ich towarów były sprzedawane w praskich halach targowych „Pražská tržnice". Zwrócili się więc do czeskich sądów o nakazanie Delta Center – spółce będącej dzierżawcą placu targowego – zaprzestania wydzierżawiania stanowisk handlowych w tych halach osobom, które popełniły takie naruszenia.

Producenci odwołali się do dyrektywy własności intelektualnej, która umożliwia posiadaczom znaków towarowych wystąpienie na drogę sądową przeciwko pośrednikom, których usługi są wykorzystywane przez osoby trzecie do naruszania ich znaków towarowych. Ich zdaniem, podobnie jak operatorzy rynków elektronicznych online, operator istniejącego fizycznie placu targowego może, zgodnie z dyrektywą, zostać zobowiązany sądownie do spowodowania zaprzestania naruszeń popełnianych w zakresie znaku towarowego przez podmioty handlujące i podjęcia środków w celu zapobieżenia nowym naruszeniom.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku