Producenci i dystrybutorzy markowych ubrań, w tym firma Tommy Hilfiger, ustalili, że podróbki ich towarów były sprzedawane w praskich halach targowych „Pražská tržnice". Zwrócili się więc do czeskich sądów o nakazanie Delta Center – spółce będącej dzierżawcą placu targowego – zaprzestania wydzierżawiania stanowisk handlowych w tych halach osobom, które popełniły takie naruszenia.
Producenci odwołali się do dyrektywy własności intelektualnej, która umożliwia posiadaczom znaków towarowych wystąpienie na drogę sądową przeciwko pośrednikom, których usługi są wykorzystywane przez osoby trzecie do naruszania ich znaków towarowych. Ich zdaniem, podobnie jak operatorzy rynków elektronicznych online, operator istniejącego fizycznie placu targowego może, zgodnie z dyrektywą, zostać zobowiązany sądownie do spowodowania zaprzestania naruszeń popełnianych w zakresie znaku towarowego przez podmioty handlujące i podjęcia środków w celu zapobieżenia nowym naruszeniom.