Tworzenie przyjaznej atmosfery w pracy daje podatkowe korzyści

Wydatki na lekarstwa, jedzenie oraz środki higieny udostępniane w godzinach pracy można rozliczyć w kosztach CIT. Potwierdza to skarbówka.

Publikacja: 18.11.2022 10:52

Tworzenie przyjaznej atmosfery w pracy daje podatkowe korzyści

Foto: Adobe Stock

mat

O interpretację wystąpiła spółka z o.o. prowadząca działalność badawczo-rozwojową. Kupuje ona swoim pracownikom środki przeciwbólowe, aspirynę, wodę utlenioną, spirytus salicylowy. Funduje im artykuły spożywcze: wodę, soki, mleko, kawę, herbatę, owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędliny i słodycze. Zapewnia też artykuły higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty, tampony i podpaski.

Spółka podkreśla, że fundowane załodze lekarstwa oraz artykuły spożywcze i higieniczne mają zaspokajać podstawowe potrzeby biologiczne zatrudnionych i zabezpieczać komfort pracy. Przyczyniają się do poprawy atmosfery, zwiększają motywację załogi, pozytywnie wpływają na samopoczucie oraz kondycję fizyczną pracowników. Przekłada się to na wysokie morale i wydajność. Zachęca również do podjęcia i kontynuowania pracy w spółce.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama