Informowanie o cenie: błąd przy ustaleniu ceny działa na rzecz klienta

Konsument ma prawo domagać się sprzedaży po cenie dla niego najkorzystniejszej. Informacja o wartości produktu powinna być umieszczona bezpośrednio na nim lub w pobliżu, aby była łatwa do znalezienia. Brak prawidłowego oznakowania towaru może kosztować 20 tys. zł.

Aktualizacja: 10.04.2016 21:54 Publikacja: 10.04.2016 09:00

Cena to podstawowa informacja, której musi udzielić przedsiębiorca konsumentowi przed zakupem

Cena to podstawowa informacja, której musi udzielić przedsiębiorca konsumentowi przed zakupem

Foto: 123RF

Obowiązki przedsiębiorców związane z podawaniem cen oferowanych przez nich towarów lub usług określone są w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług (DzU z 2014 r., poz. 915) oraz przepisach wykonawczych, tj. w rozporządzeniu ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (DzU z 2015 r., poz. 2121). Określa ono:

- sposób uwidaczniania cen towarów i usług, w tym cen jednostkowych towarów (usług),

Pozostało 88% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką