Reklama

Informowanie o cenie: błąd przy ustaleniu ceny działa na rzecz klienta

Konsument ma prawo domagać się sprzedaży po cenie dla niego najkorzystniejszej. Informacja o wartości produktu powinna być umieszczona bezpośrednio na nim lub w pobliżu, aby była łatwa do znalezienia. Brak prawidłowego oznakowania towaru może kosztować 20 tys. zł.

Aktualizacja: 10.04.2016 21:54 Publikacja: 10.04.2016 09:00

Cena to podstawowa informacja, której musi udzielić przedsiębiorca konsumentowi przed zakupem

Cena to podstawowa informacja, której musi udzielić przedsiębiorca konsumentowi przed zakupem

Foto: 123RF

Obowiązki przedsiębiorców związane z podawaniem cen oferowanych przez nich towarów lub usług określone są w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług (DzU z 2014 r., poz. 915) oraz przepisach wykonawczych, tj. w rozporządzeniu ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (DzU z 2015 r., poz. 2121). Określa ono:

- sposób uwidaczniania cen towarów i usług, w tym cen jednostkowych towarów (usług),

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama