Informowanie o cenie: błąd przy ustaleniu ceny działa na rzecz klienta

Konsument ma prawo domagać się sprzedaży po cenie dla niego najkorzystniejszej. Informacja o wartości produktu powinna być umieszczona bezpośrednio na nim lub w pobliżu, aby była łatwa do znalezienia. Brak prawidłowego oznakowania towaru może kosztować 20 tys. zł.

Aktualizacja: 10.04.2016 21:54 Publikacja: 10.04.2016 09:00

Cena to podstawowa informacja, której musi udzielić przedsiębiorca konsumentowi przed zakupem

Cena to podstawowa informacja, której musi udzielić przedsiębiorca konsumentowi przed zakupem

Foto: 123RF

Obowiązki przedsiębiorców związane z podawaniem cen oferowanych przez nich towarów lub usług określone są w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług (DzU z 2014 r., poz. 915) oraz przepisach wykonawczych, tj. w rozporządzeniu ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (DzU z 2015 r., poz. 2121). Określa ono:

- sposób uwidaczniania cen towarów i usług, w tym cen jednostkowych towarów (usług),

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki