Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w seminarium poświęconym rynkowi Japonii oraz kulturowym aspektom prowadzenia działalności gospodarczej w tym kraju. Organizatorami seminarium są EU-Japan Centre for Industrial Cooperation oraz Konfederacja Lewiatan, a odbędzie się ono 22 marca 2016 r. w Hotelu Bristol w Warszawie.
Spotkanie jest bezpłatne, ale liczba miejsc z naturalnych przyczyn ograniczona. Dlatego o szansach udziału w seminarium decyduje szybkość dokonanej rejestracji. Program seminarium przewiduje części informacyjną oraz warsztat z udziałem przedsiębiorców. W trakcie seminarium będzie można zdobyć podstawowe informacje o rynku japońskim, aktualnej wymianie handlowej z tym krajem i perspektywach jej rozwoju. Z jednej strony z uwzględnieniem instrumentów wsparcia eksporterów i/lub inwestorów, z drugiej z perspektywy negocjowanego obecnie porozumienia o utworzeniu strefy wolnego handlu Unia Europejska – Japonia.
Ponadto program przewiduje pokazanie dobrych praktyk, czyli zaprezentują się firmy, którym udało się zaistnieć na rynku japońskim. Wreszcie osoby w wieloletnim doświadczeniem w relacjach europejsko-japońskich podpowiedzą, jak radzić sobie na tamtym rynku, biorąc pod uwagę jego odmienność kulturową.
Warto dodać, że rozwój handlu z Japonią, w szczególności rozwój eksportu jest bardzo ważny z polskiego punktu widzenia. Jak pokazują dane nie wykorzystujemy ogromnego potencjału tego rynku, podczas gdy import z Japonii jest dość znaczny. Skutkuje to dużym deficytem w obrotach z tym krajem. Według danych za ubiegły rok, Japonia była dopiero 41 partnerem w naszym eksporcie, a jego wartość wyniosła 514 mln euro. Natomiast import z tego kraju przekroczył wartość 2,3 mld euro, co dawało Japonii 18 miejsce na liście najważniejszych importerów.
Więcej informacji o planowanym seminarium, w tym formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie ośrodka Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.