Aktualizacja: 16.03.2016 11:47 Publikacja: 16.03.2016 11:34
Foto: 123RF
W 2010 r. brytyjskie przedsiębiorstwo The Body Shop zgłosiło oznaczenie słowne SPA WISDOM jako wspólnotowy znak towarowy. Rejestracja znaku w Urzędzie Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) miała dotyczyć przede wszystkim sprzedawanych przez Body Shop kosmetyków. Sprzeciw wniosła belgijska firma Spa Monopole z siedzibą w Spa (Belgia). Podnosiła, że w Beneluksie już wcześniej zarejestrowane zostały znaki towarowe obejmujące określenie „spa", także słowny znak towarowy SPA dla oznaczenia m.in. wody mineralnej i gazowanej. OHIM uwzględnił sprzeciw, bo jego zdaniem istnieje prawdopodobieństwo, że używanie znaku SPA WISDOM powodowałoby czerpanie nienależnej korzyści z charakteru odróżniającego lub renomy wcześniej zarejestrowanego znaku Spa. W marcu 2014 r. przedsiębiorstwo The Body Shop wniosło skargę do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji OHIM.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas