Sąd UE: znak towarowy "spa" nie dla kosmetyków

Firma The Body Shop nie może zarejestrować oznaczenia „SPA WISDOM" jako wspólnotowego znaku towarowego, gdyż określenie „spa" nie jest terminem rodzajowym dla kosmetyków – orzekł dzisiaj Sąd Unii Europejskiej.

Aktualizacja: 16.03.2016 11:47 Publikacja: 16.03.2016 11:34

Sąd UE: znak towarowy "spa" nie dla kosmetyków

Foto: 123RF

W 2010 r. brytyjskie przedsiębiorstwo The Body Shop zgłosiło oznaczenie słowne SPA WISDOM jako wspólnotowy znak towarowy. Rejestracja znaku w Urzędzie Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) miała dotyczyć przede wszystkim sprzedawanych przez Body Shop kosmetyków. Sprzeciw wniosła belgijska firma Spa Monopole z siedzibą w Spa (Belgia). Podnosiła, że w Beneluksie już wcześniej zarejestrowane zostały znaki towarowe obejmujące określenie „spa", także słowny znak towarowy SPA dla oznaczenia m.in. wody mineralnej i gazowanej. OHIM uwzględnił sprzeciw, bo jego zdaniem istnieje prawdopodobieństwo, że używanie znaku SPA WISDOM powodowałoby czerpanie nienależnej korzyści z charakteru odróżniającego lub renomy wcześniej zarejestrowanego znaku Spa. W marcu 2014 r. przedsiębiorstwo The Body Shop wniosło skargę do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji OHIM.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?