Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2022 roku przepisami Polskiego Ładu wydatki na ekspansję, które są kosztem uzyskania przychodów, można dodatkowo odliczyć od dochodu. Do 1 mln zł rocznie.

Korzystną interpretację w sprawie tzw. ulgi na ekspansję otrzymała spółka produkująca kosmetyki, która promuje swoje produkty, m.in. zlecając ich testy. Odbywają się one za pośrednictwem platform społecznościowych (Facebook, Tik-Tok, Instagram, YouTube), a także na branżowych blogach i stronach internetowych. Testerami są popularne osoby zajmujące się materiałami life-stylowymi, kosmetologią oraz popkulturą (influencerzy, blogerzy, youtuberzy, instagramerzy). Za filmiki i publikacje dostają wynagrodzenie.

Spółka argumentowała, że współpracując z internetowymi celebrytami wykorzystuje ich potencjał rekomendacyjny i dociera do określonej grupy docelowej (potencjalnych klientów).

Jak pisze na łamach "Rzeczpospolitej" Przemysław Wojtasik, te argumenty przekonały fiskusa, który potwierdził, że wynagrodzenie influencerów oraz innych znanych osób mieści się w katalogu wydatków premiowanych ulgą na ekspansję (nr interpretacji: 0111-KDIB1-3.4010.391.2023.1.JKU).