Korzystanie z usług influencerów a ulga na ekspansję. Jest stanowisko skarbówki

Wydatki na promocję produktów przez znanych, internetowych twórców (tzw. influencerów) firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dodatkowo odliczyć od dochodu.

Publikacja: 19.10.2023 13:28

Korzystanie z usług influencerów a ulga na ekspansję. Jest stanowisko skarbówki

Foto: Adobe Stock

mat

Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2022 roku przepisami Polskiego Ładu wydatki na ekspansję, które są kosztem uzyskania przychodów, można dodatkowo odliczyć od dochodu. Do 1 mln zł rocznie.

Korzystną interpretację w sprawie tzw. ulgi na ekspansję otrzymała spółka produkująca kosmetyki, która promuje swoje produkty, m.in. zlecając ich testy. Odbywają się one za pośrednictwem platform społecznościowych (Facebook, Tik-Tok, Instagram, YouTube), a także na branżowych blogach i stronach internetowych. Testerami są popularne osoby zajmujące się materiałami life-stylowymi, kosmetologią oraz popkulturą (influencerzy, blogerzy, youtuberzy, instagramerzy). Za filmiki i publikacje dostają wynagrodzenie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki