Jakie usługi marketingowe można rozliczyć w kosztach firmy - jest interpretacja

Ekspozycja towarów w sklepie czy organizacja degustacji to wydatki marketingowe, które spółka może zaliczyć do kosztów podatkowych - tak wynika z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Publikacja: 01.03.2024 14:06

Jakie usługi marketingowe można rozliczyć w kosztach firmy - jest interpretacja

Foto: Adobe Stock

mat

Interpretację otrzymała spółka zajmująca się produkcją i dystrybucją alkoholu, która podpisała szereg umów na usługi marketingowe. Wśród nich znalazły się m.in.  ekspozycja towarów w odpowiednich miejscach centrów handlowych, dystrybucja materiałów promocyjnych (ulotki, broszury i plakaty), degustacje, promocje na targach branżowych, organizację eventów i warsztatów, audyty cenowe.

Firma była przekonana, że takie wydatki może rozliczyć w kosztach, ponieważ działania marketingowe są związane z działalnością gospodarczą. Ich skutkiem jest zintensyfikowanie sprzedaży produktów spółki, co prowadzi do zwiększenia jej przychodów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025