Jakie usługi marketingowe można rozliczyć w kosztach firmy - jest interpretacja

Ekspozycja towarów w sklepie czy organizacja degustacji to wydatki marketingowe, które spółka może zaliczyć do kosztów podatkowych - tak wynika z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Publikacja: 01.03.2024 14:06

Jakie usługi marketingowe można rozliczyć w kosztach firmy - jest interpretacja

Foto: Adobe Stock

mat

Interpretację otrzymała spółka zajmująca się produkcją i dystrybucją alkoholu, która podpisała szereg umów na usługi marketingowe. Wśród nich znalazły się m.in.  ekspozycja towarów w odpowiednich miejscach centrów handlowych, dystrybucja materiałów promocyjnych (ulotki, broszury i plakaty), degustacje, promocje na targach branżowych, organizację eventów i warsztatów, audyty cenowe.

Firma była przekonana, że takie wydatki może rozliczyć w kosztach, ponieważ działania marketingowe są związane z działalnością gospodarczą. Ich skutkiem jest zintensyfikowanie sprzedaży produktów spółki, co prowadzi do zwiększenia jej przychodów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama