Reklama

Metkować produktów nie trzeba, ale informacja o cenie musi być

Sklep nie musi metkować każdego produktu, ale powinien w inny sposób poinformować, ile towar kosztuje.

Publikacja: 11.01.2016 07:06

Metkować produktów nie trzeba, ale informacja o cenie musi być

Foto: 123RF

Kiedy w 2014 roku zniesiono wymóg oznaczania ceną każdego produktu z osobna, nie do końca sprecyzowano, jak dokładnie ma wyglądać informowanie o należności za produkty. Od 1 stycznia 2016 roku obowiązuje już rozporządzenie ministra rozwoju w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług, które szczegółowo określa te zasady.

Ceny produktów mogą być podane na wywieszkach, obwolutach, w katalogach, cennikach albo nadrukowane lub napisane na opakowaniach. W przypadku np. produktów spożywczych trzeba podać nie tylko cenę, ale także jednostkę miary, do której się ona odnosi. Czyli np. cenę za litr mleka czy kilogram kaszy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama