Reklama
Rozwiń

Metkować produktów nie trzeba, ale informacja o cenie musi być

Sklep nie musi metkować każdego produktu, ale powinien w inny sposób poinformować, ile towar kosztuje.

Publikacja: 11.01.2016 07:06

Metkować produktów nie trzeba, ale informacja o cenie musi być

Foto: 123RF

Kiedy w 2014 roku zniesiono wymóg oznaczania ceną każdego produktu z osobna, nie do końca sprecyzowano, jak dokładnie ma wyglądać informowanie o należności za produkty. Od 1 stycznia 2016 roku obowiązuje już rozporządzenie ministra rozwoju w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług, które szczegółowo określa te zasady.

Ceny produktów mogą być podane na wywieszkach, obwolutach, w katalogach, cennikach albo nadrukowane lub napisane na opakowaniach. W przypadku np. produktów spożywczych trzeba podać nie tylko cenę, ale także jednostkę miary, do której się ona odnosi. Czyli np. cenę za litr mleka czy kilogram kaszy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego