Aktualizacja: 08.01.2016 05:50 Publikacja: 08.01.2016 05:50
Rz: Dlaczego przedsiębiorcy zabiegają o jak najdłuższą ochronę dla swoich wzorów przemysłowych?
Barbara Załęcka: Wzór przemysłowy to, skrótowo rzecz ujmując, wygląd produktu. Przedsiębiorcy dążą do tego, aby ich produkty posiadały ciekawy design, by w ten sposób zyskać rynkową przewagę. Ponoszą przy tym, rzecz jasna, koszty. Aby ich wysiłek nie został zaprzepaszczony przez konkurentów, prawo przyznaje im możliwość uzyskania czasowego monopolu (maksymalnie 25-letniego) na wykorzystanie opracowanego wzoru, tj. posługiwanie się określonym designem.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas