Reklama

Wzory przemysłowe mogą być utworami

Wygląd produktu może być zakwalifikowany jednocześnie jako wzór przemysłowy oraz jako utwór – mówi Barbara Załęcka, radca prawny, aplikant rzecznikowski w FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz.

Publikacja: 08.01.2016 05:50

Rz: Dlaczego przedsiębiorcy zabiegają o jak najdłuższą ochronę dla swoich wzorów przemysłowych?

Barbara Załęcka: Wzór przemysłowy to, skrótowo rzecz ujmując, wygląd produktu. Przedsiębiorcy dążą do tego, aby ich produkty posiadały ciekawy design, by w ten sposób zyskać rynkową przewagę. Ponoszą przy tym, rzecz jasna, koszty. Aby ich wysiłek nie został zaprzepaszczony przez konkurentów, prawo przyznaje im możliwość uzyskania czasowego monopolu (maksymalnie 25-letniego) na wykorzystanie opracowanego wzoru, tj. posługiwanie się określonym designem.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama