Kiedy zakaz konkurencji nie obowiązuje

Polski przedsiębiorca nie może zwolnić pracownika, który zobowiązał się pilnować jakości na rzecz zagranicznego kontrahenta swojego pracodawcy.

Aktualizacja: 05.01.2016 08:11 Publikacja: 05.01.2016 07:02

Kiedy zakaz konkurencji nie obowiązuje

Foto: www.sxc.hu

Specjalistka ds. jakości i audytu została zwolniona w wyniku sporu z przełożonymi o jakość wdrażania oprogramowania telekomunikacyjnego.

Nowy system pochodził od zagranicznego kontrahenta polskiego telekomu. Z zawartego kontraktu wynikało, że w polskiej firmie telekomunikacyjnej będzie zatrudniony pracownik, który ma dbać o to, by nowe oprogramowanie działało bez błędów. Gdyby jakieś się pojawiły, miał o nich informować zagranicznego kontrahenta.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama