Pracownik ma prawo krytykować poczynania pracodawcy, jeśli jest to uzasadnione

Pracownik ma prawo krytykować poczynania pracodawcy, ale pod warunkiem że te opinie są uzasadnione oraz wyrażane z umiarem i w odpowiedniej formie. Sprzeciw wobec przełożonego nie może oznaczać odstąpienia od pracy.

Publikacja: 13.12.2015 11:19

Pracownik ma prawo krytykować poczynania pracodawcy, jeśli jest to uzasadnione

Foto: www.sxc.hu

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 19 marca 2014 r. (I PK 187/13).

Krytyka nie może polegać na powstrzymaniu się pracownika od wykonywania obowiązków, nawet jeżeli nie zgadza się on z nieprawidłowościami występującymi w firmie. Zaprzestanie pracy to naruszenie podstawowych obowiązków służbowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku