Reklama
Rozwiń

Jak spółka może się bronić przed czarnym PR

Każdy przedsiębiorca ma wiele instrumentów ochrony prawnej swojego wizerunku, renomy oraz prawa do klienteli i tajemnicy przedsiębiorstwa przed nieuczciwą manipulacją. Na czym one polegają?

Publikacja: 13.11.2015 06:00

Foto: 123RF

Na rynku nieustannie konkurujących ze sobą podmiotów istnieje wysokie ryzyko, że jego uczestnicy zdecydują się na działania nieetyczne lub nawet na granicy prawa w celu osiągnięcia zysku i wyeliminowania konkurentów. Najprostszym sposobem jest negatywny wpływ na wizerunek i markę przedsiębiorcy realizowany przez rozpowszechnianie negatywnych opinii o samej spółce, świadczonych przez nią usługach lub jakości jej produktów.

Każdy przedsiębiorca, w tym również spółki będące osobami prawnymi oraz spółki osobowe, mają wiele instrumentów ochrony prawnej swojego wizerunku, renomy oraz prawa do klienteli i do tajemnicy przedsiębiorstwa przed czarnym piarem.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego