Znak towarowy - co może przeszkadzać w zarejestrowaniu

Oznaczenie może być zarejestrowane jako znak towarowy, gdy wyróżnia produkty z oferty im podobnych, wskazując na to samo źródło pochodzenia. Jest zatem oczywiste, że musi być choć w pewnym stopniu fantazyjne, czyli treściowo oderwane od rodzaju czy właściwości produktu, który ma opatrywać.

Publikacja: 30.10.2015 05:00

Zrozumiałe są zatem decyzje, w których odmówiono rejestracji np. serii znaków ze słowem masło, np. „masło czekoladowe", „masło palmowe", „masło kakaowe", czy znakom „makaron lane kluski", „serwetki restauracyjne", „kadzidło tytoniowe", „wygodna dieta". Wydaje się, że kryterium odróżnialności jest zrozumiałe i intuicyjnie można stwierdzić, kiedy oznaczenie będzie posiadać cechy wymagane do jego rejestracji. Okazuje się jednak, że przepisy prawa szczegółowo określają przesłanki rejestracji, a praktyka potwierdza, że dokonanie oceny, czy oznaczenie spełnia kryteria znaku towarowego, jest w wielu przypadkach trudne i subiektywne.

Pozostało 92% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką