Organizacja czasu pracy nie musi być w umowie o pracę

Sposób organizacji czasu pracy nie należy do istotnych elementów stosunku pracy i nie musi być ustalony w umowie o pracę. Konsekwentnie zmiana organizacji czasu pracy nie wymaga wypowiedzenia zmieniającego. Nie jest ono wymagane nawet wówczas, gdy ta zmiana wiąże się z obniżką pensji pracownika (np. w związku z pozbawieniem go prawa do dodatku z tytułu pracy w określonym systemie czasu pracy).

Publikacja: 27.10.2015 03:00

Foto: www.sxc.hu

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 21 marca 2014 r. (II PK 174/13).

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki