Reklama

Organizacja czasu pracy nie musi być w umowie o pracę

Sposób organizacji czasu pracy nie należy do istotnych elementów stosunku pracy i nie musi być ustalony w umowie o pracę. Konsekwentnie zmiana organizacji czasu pracy nie wymaga wypowiedzenia zmieniającego. Nie jest ono wymagane nawet wówczas, gdy ta zmiana wiąże się z obniżką pensji pracownika (np. w związku z pozbawieniem go prawa do dodatku z tytułu pracy w określonym systemie czasu pracy).

Publikacja: 27.10.2015 03:00

Foto: www.sxc.hu

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 21 marca 2014 r. (II PK 174/13).

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama