Reklama
Rozwiń

Organizacja czasu pracy nie musi być w umowie o pracę

Sposób organizacji czasu pracy nie należy do istotnych elementów stosunku pracy i nie musi być ustalony w umowie o pracę. Konsekwentnie zmiana organizacji czasu pracy nie wymaga wypowiedzenia zmieniającego. Nie jest ono wymagane nawet wówczas, gdy ta zmiana wiąże się z obniżką pensji pracownika (np. w związku z pozbawieniem go prawa do dodatku z tytułu pracy w określonym systemie czasu pracy).

Publikacja: 27.10.2015 03:00

Foto: www.sxc.hu

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 21 marca 2014 r. (II PK 174/13).

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego