Targi ISRAFOOD to najważniejsza impreza handlowa branży spożywczej w Izraelu. Stanowią one platformę spotkań i nawiązywania kontaktów pomiędzy producentami, importerami, dystrybutorami oraz przedstawicielami sieci handlowych. Biorą w nich udział producenci i dystrybutorzy produktów żywnościowych i napojów zarówno z Izraela, jak i innych krajów.

Polska żywność cieszy się w Izraelu rosnącym uznaniem, czego potwierdzeniem jest systematyczny wzrost udziału polskich produktów spożywczych i napojów w ogóle polskiego eksportu do Izraela. Jednak to właśnie bezpośrednie spotkania i rozmowy mogą być kluczowe dla pozyskania potencjalnych partnerów. Rynek Izraela jest bowiem trudnym rynkiem dla tej branży. Z jednej strony ze względu na jego dużą samowystarczalność (zróżnicowany klimat i bardzo zaawansowane technologie pozwalają na produkcję i hodowlę bardzo wielu gatunków roślin i zwierząt), z drugiej ze względu na wciąż duży stopień protekcjonizmu. Warto jednak starać się przełamywać te bariery, bo jednocześnie jest to rynek o stosunkowo dużej sile nabywczej mieszkańców. Warto z tego skorzystać.

W programie misji będzie wizyta na targach, odbędzie się forum gospodarcze, a także przewidziane są spotkania w formule B2B. Ponadto Wydział Promocji Handlu i Inwestycji weźmie udział w targach z własnym stoiskiem, z którego polskie firmy mogą skorzystać jako miejsca spotkań z potencjalnymi kontrahentami izraelskimi oraz prezentacji swoich materiałów informacyjnych.

Wstępny program misji obejmuje:

- 24 listopada wieczorem - przelot na trasie Warszawa – Tel Awiw liniami PLL LOT,

- 25 listopada – wizyta i rozmowy z partnerami na stoisku WPHI na targach ISRAFOOD, kolacja z udziałem przedstawicieli  Ambasady RP w Tel Awiwie  oraz partnerami izraelskimi,

- 26 listopada – udział w forum gospodarczym i rozmowy B2B, wizyty studyjne,

- 27 listopada – wylot do Warszawy.