Poznanie możliwości rozwoju własnej firmy, wykorzystanie potencjału nowoczesnego wzornictwa przemysłowego dla tego rozwoju, a w konsekwencji wypuszczenie na rynek nowych lub zmodyfikowanych produktów i ogólne podniesienie konkurencyjności firm to zasadniczy cel tzw. działania 1.4 „Wzór na konkurencję". Jest ono częścią programu „Polska wschodnia", który ma pomóc w rozwoju makroregionu obejmującego województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie i świętokrzyskie.
Działanie jest skierowane do firmy z tych właśnie obszarów (należących do sektora MSP i spełniających kilka dodatkowych kryteriów). Na tym etapie konkursu przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie 50 proc. kosztów usługi związanej z przeprowadzeniem u nich w firmie audytu wzorniczego, a następnie opracowania na jego podstawie strategii wzorniczej. W późniejszym terminie przedsiębiorcy będą mogli starać się o pozyskanie funduszy na wprowadzenie tej strategii w życie. Jednak najpierw trzeba przejść wspomniany etap pierwszy.