Przedsiębiorcy sektora e-commerce za jeden ze sposobów promocji oferowanych towarów bądź usług uznają organizowanie różnego rodzaju konkursów w Internecie. Forma takich przedsięwzięć może być różnorodna, poczynając od konkursów na najlepszą fotografię, a kończąc na turniejach w grze online. Poza organizacją konkursu w ramach własnego serwisu internetowego przedsiębiorcy często korzystają z popularnych serwisów społecznościowych.
Pod względem prawnym wydaje się, że organizacja konkursu w internecie jest dość prosta i z pozoru nie wiąże się z komplikacjami. W praktyce jednak proces wyłaniania zwycięzców jak również regulaminy takich konkursów powinny być dobrze przemyślane. W przeciwnym razie niewłaściwie zorganizowany lub przeprowadzony konkurs może wiązać się dla przedsiębiorcy (a w określonych przypadkach również dla uczestników konkursu) z poważnymi konsekwencjami prawnymi. W efekcie może się okazać, że przedsięwzięcie takie z założenia nastawione zarówno na budowanie marki i wizerunku przedsiębiorcy, jak i jego towarów bądź usług, w praktyce wywrze skutek zgoła odmienny od zamierzonego.