Konkurs w internecie nie może mieć cech gry hazardowej

Przedsiębiorca organizujący konkurs w sieci powinien się przede wszystkim upewnić, że nie będzie on miał cech gry hazardowej.

Publikacja: 02.10.2015 06:10

Przedsiębiorcy sektora e-commerce za jeden ze sposobów promocji oferowanych towarów bądź usług uznają organizowanie różnego rodzaju konkursów w Internecie. Forma takich przedsięwzięć może być różnorodna, poczynając od konkursów na najlepszą fotografię, a kończąc na turniejach w grze online. Poza organizacją konkursu w ramach własnego serwisu internetowego przedsiębiorcy często korzystają z popularnych serwisów społecznościowych.

Pod względem prawnym wydaje się, że organizacja konkursu w internecie jest dość prosta i z pozoru nie wiąże się z komplikacjami. W praktyce jednak proces wyłaniania zwycięzców jak również regulaminy takich konkursów powinny być dobrze przemyślane. W przeciwnym razie niewłaściwie zorganizowany lub przeprowadzony konkurs może wiązać się dla przedsiębiorcy (a w określonych przypadkach również dla uczestników konkursu) z poważnymi konsekwencjami prawnymi. W efekcie może się okazać, że przedsięwzięcie takie z założenia nastawione zarówno na budowanie marki i wizerunku przedsiębiorcy, jak i jego towarów bądź usług, w praktyce wywrze skutek zgoła odmienny od zamierzonego.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?