Bez zgody kontrahenta przedsiębiorca nie może do niego dzwonić

Przepis, który jest batem na telemarketerów, utrudnia życie przedsiębiorcom w relacjach biznesowych.

Publikacja: 15.09.2015 08:45

Bez zgody kontrahenta przedsiębiorca nie może do niego dzwonić

Foto: www.sxc.hu

Kontrowersyjny art. 172 prawa telekomunikacyjnego miał ograniczyć nękanie konsumentów przez telemarketerów. I rzeczywiście, wielu z nas od dawna nie otrzymało telefonu z ofertą garnków, kołder czy innych produktów od telehandlowca twierdzącego, że nasz numer został wylosowany przez komputer. Bez zgody abonenta nie można bowiem dzwonić z taką ofertą. Z tym że wspomniany przepis utrudnia kontakty między przedsiębiorcami.

Przepis zakazujący dzwonienia w celach telemarketingowych do użytkownika końcowego (czyli abonenta) bez jego zgody nigdzie nie mówi o konsumencie czy osobie fizycznej. I tu tkwi problem.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem