Bez zgody kontrahenta przedsiębiorca nie może do niego dzwonić

Przepis, który jest batem na telemarketerów, utrudnia życie przedsiębiorcom w relacjach biznesowych.

Publikacja: 15.09.2015 08:45

Bez zgody kontrahenta przedsiębiorca nie może do niego dzwonić

Foto: www.sxc.hu

Kontrowersyjny art. 172 prawa telekomunikacyjnego miał ograniczyć nękanie konsumentów przez telemarketerów. I rzeczywiście, wielu z nas od dawna nie otrzymało telefonu z ofertą garnków, kołder czy innych produktów od telehandlowca twierdzącego, że nasz numer został wylosowany przez komputer. Bez zgody abonenta nie można bowiem dzwonić z taką ofertą. Z tym że wspomniany przepis utrudnia kontakty między przedsiębiorcami.

Przepis zakazujący dzwonienia w celach telemarketingowych do użytkownika końcowego (czyli abonenta) bez jego zgody nigdzie nie mówi o konsumencie czy osobie fizycznej. I tu tkwi problem.

Pozostało 80% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje