Wykorzystanie danych osobowych do marketingu

Czym innym jest korzystanie z informacji w celach dowodowych lub archiwizacyjnych albo statystycznych, a czym innym aktywne ich wykorzystanie do zdobywania nowych zamówień.

Publikacja: 02.09.2015 02:00

Wykorzystanie danych osobowych do marketingu

Foto: 123RF

Zgoda osoby, której dane dotyczą, jest tylko jedną z przesłanek legalizujących proces przetwarzania danych osobowych. Do innych, które wskazuje art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych, zalicza się m.in. przetwarzanie w sytuacji, gdy uprawnienie do tego albo wręcz obowiązek wynika z przepisów innych ustaw, gdy dotyczy to danych potrzebnych do zawarcia i realizacji umowy, której dana osoba jest stroną. Prawidłowe przetwarzanie następuje także wówczas, gdy jest niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą. W szczególności za taki prawnie usprawiedliwiony cel traktuje się wykorzystanie ich do celów marketingowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń