Wykorzystanie danych osobowych do marketingu

Czym innym jest korzystanie z informacji w celach dowodowych lub archiwizacyjnych albo statystycznych, a czym innym aktywne ich wykorzystanie do zdobywania nowych zamówień.

Publikacja: 02.09.2015 02:00

Wykorzystanie danych osobowych do marketingu

Foto: 123RF

Zgoda osoby, której dane dotyczą, jest tylko jedną z przesłanek legalizujących proces przetwarzania danych osobowych. Do innych, które wskazuje art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych, zalicza się m.in. przetwarzanie w sytuacji, gdy uprawnienie do tego albo wręcz obowiązek wynika z przepisów innych ustaw, gdy dotyczy to danych potrzebnych do zawarcia i realizacji umowy, której dana osoba jest stroną. Prawidłowe przetwarzanie następuje także wówczas, gdy jest niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą. W szczególności za taki prawnie usprawiedliwiony cel traktuje się wykorzystanie ich do celów marketingowych.

Pozostało 83% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Prawo w firmie
Zmiany w załatwianiu spraw ze skarbówką. Chodzi o kontakt z pracownikami US
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Prawo w firmie
Sygnaliści. Jak będzie działał mechanizm zgłoszeń zewnętrznych
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni