Pracodawca może się doubezpieczyć

Publikacja: 03.06.2015 02:00

Pracodawca może się doubezpieczyć

Foto: www.sxc.hu

Na czym polega ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pracodawcy? Czy jest ono potrzebne, skoro w razie wypadku przy pracy odszkodowanie wypłaca ZUS? – pyta czytelnik.

Pracodawca ma obowiązek opłacać składki na ubezpieczenie wypadkowe, z którego wypłacane są świadczenia z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Wypłata świadczenia z ZUS oraz opłacanie składek na ubezpieczenie wypadkowe nie powoduje jednak całkowitego zwolnienia pracodawcy od odpowiedzialności z tytułu wypadku przy pracy. Jeżeli kwota otrzymana z ZUS nie pokrywa szkody w całości, pracownik może wystąpić do pracodawcy z uzupełniającym roszczeniem odszkodowawczym.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem