Reklama
Rozwiń

Pracodawca może się doubezpieczyć

Publikacja: 03.06.2015 02:00

Pracodawca może się doubezpieczyć

Foto: www.sxc.hu

Na czym polega ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pracodawcy? Czy jest ono potrzebne, skoro w razie wypadku przy pracy odszkodowanie wypłaca ZUS? – pyta czytelnik.

Pracodawca ma obowiązek opłacać składki na ubezpieczenie wypadkowe, z którego wypłacane są świadczenia z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Wypłata świadczenia z ZUS oraz opłacanie składek na ubezpieczenie wypadkowe nie powoduje jednak całkowitego zwolnienia pracodawcy od odpowiedzialności z tytułu wypadku przy pracy. Jeżeli kwota otrzymana z ZUS nie pokrywa szkody w całości, pracownik może wystąpić do pracodawcy z uzupełniającym roszczeniem odszkodowawczym.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku