Konkurencja: zmowa cenowa a dobrowolne poddanie się karze

Jeżeli przedsiębiorca dopuścił się zmowy cenowej, nadużył swojej mocnej pozycji na rynku lub w inny sposób ograniczył konkurencję i grozi mu za to kara, może dobrowolnie się jej poddać, licząc na złagodzenie sankcji. Instytucja ta nie działa przy naruszeniu praw konsumentów.

Publikacja: 25.03.2015 01:00

Konkurencja: zmowa cenowa a dobrowolne poddanie się karze

Foto: www.sxc.hu

Instytucja dobrowolnego poddania się karze pojawiła się w prawie antymonopolowym za sprawą ostatniej nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 ze zm.). Daje ona możliwość skrócenia czasu trwania postępowania antymonopolowego i stanu niepewności zarówno po stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i po stronie przedsiębiorcy.

Dobrowolne poddanie się karze ma zastosowanie na końcowym etapie postępowania antymonopolowego. Procedura ta wymaga od uczestnika potwierdzenia:

Pozostało 93% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni