Konkurencja: zmowa cenowa a dobrowolne poddanie się karze

Jeżeli przedsiębiorca dopuścił się zmowy cenowej, nadużył swojej mocnej pozycji na rynku lub w inny sposób ograniczył konkurencję i grozi mu za to kara, może dobrowolnie się jej poddać, licząc na złagodzenie sankcji. Instytucja ta nie działa przy naruszeniu praw konsumentów.

Publikacja: 25.03.2015 01:00

Konkurencja: zmowa cenowa a dobrowolne poddanie się karze

Foto: www.sxc.hu

Instytucja dobrowolnego poddania się karze pojawiła się w prawie antymonopolowym za sprawą ostatniej nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 ze zm.). Daje ona możliwość skrócenia czasu trwania postępowania antymonopolowego i stanu niepewności zarówno po stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i po stronie przedsiębiorcy.

Dobrowolne poddanie się karze ma zastosowanie na końcowym etapie postępowania antymonopolowego. Procedura ta wymaga od uczestnika potwierdzenia:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama