Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmowy cenowe i ustalanie warunków sprzedaży jest zakazane

Brak aktywnego udziału w rozmowach i ustalania warunków współpracy wcale nie musi oznaczać, że przedsiębiorca nie uczestniczy w zakazanym porozumieniu. Czasem wystarczy, że biernie godzi się na pewne warunki, aby taki zarzut mu postawić.

Publikacja: 18.02.2015 02:00

Zmowy cenowe i ustalanie warunków sprzedaży jest zakazane

Foto: www.sxc.hu

Zgodnie z art. 6 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 ze zm.) zakazane jest zawieranie porozumień, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym. Przepis ten wskazuje także przykłady takich działań, chociaż należy zaznaczyć, że nie jest to katalog zamknięty. Mogą one polegać na:

- ustalaniu, bezpośrednio lub pośrednio, cen i innych warunków zakupu lub sprzedaży towarów,

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama