Nie.

W ustawie z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (dalej: p.f.) zastrzeżono, że zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego. Zabroniona jest także reklama placówek obrotu pozaaptecznego? i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych. W razie stwierdzenia naruszenia tych zakazów wojewódzki inspektor farmaceutyczny nakazuje, w drodze decyzji, zaprzestanie prowadzenia reklamy oraz nadaje tej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności (art. 94a p.f.).

W orzecznictwie przyjmuje się, że za reklamę działalności apteki należy uznać każde działanie, którego celem jest zainteresowanie klientów zakupami leków w danej aptece. Za reklamę działalności apteki można uznać także działalność polegającą na informowaniu i zachęcaniu do zakupu produktów leczniczych lub wyrobów medycznych w danej aptece poprzez program kierowany do klientów, który dla jego uczestników przewiduje określone bonusy, upusty, rabaty przy nabyciu towarów, co ma na celu zwiększenie ich sprzedaży (wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie ?z 11 września 2013 r., sygn. VI SA/Wa 1291/13).

Jak podkreślił WSA w Warszawie w wyroku z 27 marca 2014 r. (sygn. VI SA/Wa 3080/13) wobec kategorycznego brzmienia art. 94a p.f. oraz literalnej wykładni jego treści nie można podzielić twierdzeń, że działania polegające na zachęceniu do zakupów poprzez korzystne dla konsumenta programy cenowe (rabatowe) nie mogą być uznane za wchodzące w zakres pojęcia reklamy apteki.

Programy lojalnościowe stanowią jedną ?z form reklamy apteki, co powoduje, że są zakazane.

podstawa prawna: art. 94a ustawy z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tekst jedn. DzU z 2008 r. nr 45, poz. 271 ze zm.)