Informacje o wynikach monitoringu obiektu, w którym prowadzono unieszkodliwianie pozostałości z poszukiwania, wydobywania bądź przeróbki rud oraz kopalin, będą przechowywane przez 30 lat od dnia, w którym zaprzestano przyjmowania odpadów. Taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ustawy o odpadach, który wczoraj przyjęła Rada Ministrów.

Obecnie dokumenty z monitoringu tego rodzaju obiektów trzeba przechowywać przez pięć lat. Ministerstwo Środowiska, przygotowując propozycje zmian, postanowiło to zmienić. Powodem jest możliwość pogorszenia się stanu obiektu unieszkodliwiania odpadów także po jego zamknięciu.

W razie zmiany zezwolenia dotyczącego unieszkodliwiania odpadów wydobywczych przedsiębiorcy będą musieli dokonać przeglądu klasyfikacji swoich obiektów. Tak samo będzie przed uzyskaniem zgody na zamknięcie obiektu.

Etap legislacyjny: trafi do Sejmu