[b]Jesteśmy spółdzielnią inwalidów i jednocześnie zakładem pracy chronionej. Jaka jest podstawa prawna, na którą moglibyśmy się powołać, aby nie musieć urządzać palarni w zakładzie?[/b]
W tym wypadku jak w każdym innym zakładzie pracy (niemającym statusu zakładu pracy chronionej) o utworzeniu palarni decyduje właściciel lub zarządca obiektu.
Zatem brak decyzji w sprawie wskazania palarni oznacza, że nie została ona wyznaczona. Podstawą prawną takiego rozumowania jest art. 5a ust. 3 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7259058E4C06FC0F22F18A00453A47F3?id=74942]ustawy tytoniowej[/link].
[b]- W jaki sposób obronić się przed zarzutami pracowników, że nie zorganizowaliśmy odrębnego pomieszczenia do palenia, a bezwzględnie zabroniliśmy oddawania się temu nałogowi?[/b]
To problem pracowników. Pracodawca nie musi tłumaczyć się z takiego kroku.
[i]Autor jest starszym specjalistą w Departamencie Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy[/i]
[ramka][b]Czytaj [link=http://www.rp.pl/temat/137397.html]więcej o nowych przepisach o palarniach[/link][/b][/ramka]