Prowadzący punkt zbierania pojazdów lub stację demontażu ma obowiązek przyjąć każde auto, które da się zidentyfikować, czyli takie, które zgodnie z art. 66 ust. 3a [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=62C863816F2D40CECCE3960FB8804DE2?id=178080]prawa o ruchu drogowym[/link] ma numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy. Jednak jeżeli pojazd jest niekompletny, może zażądać opłaty.

Samochód kompletny to taki, który zawiera wszystkie istotne elementy pojazdu i jego masa jest nie mniejsza niż 90 proc. masy nowego auta. Istotne elementy pojazdu kompletnego to: nadwozie samonośne lub rama z kabiną lub nadwoziem oraz fotele, akumulator, koła (jezdne), zawieszenie przednie i tylne, skrzynia biegów, mosty napędowe, silnik, poduszki powietrzne oraz układy: hamulcowy, kierowniczy, wydechowy (konwertory katalityczne, katalizator), zasilania paliwem ze zbiornikiem paliwa, klimatyzacji, chłodzenia z chłodnicą oraz elementy elektroniczne sterowania układami i instalacja gazowa.

Oczywiście poszczególne instalacje i układy są istotnymi elementami, jeśli zostały zamontowane w danym pojeździe.

Za niekompletny pojazd w punkcie zbierania albo w stacji można pobrać opłatę, która jednak nie może przekraczać 10 zł za 1 kg brakującej masy auta.

Punkty zbierania i stacje demontażu nie mają też obowiązku przyjmowania nieodpłatnie aut zarejestrowanych poza Polską ani takich, które zawierają odpady niepochodzące z tego auta. Są jednak nieliczne wyjątki.

Prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty przy przyjmowaniu niekompletnych pojazdów wojska, policji, straży pożarnej. Kwestie te reguluje [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=93FA39A7DF389780A6D27C9836776953?id=176703]ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (DzU z 2005 r. nr 25, poz. 202 ze zm.)[/link].