To zależy od tego, czy firma zamierza się ubiegać o udział w programie promocji o charakterze ogólnym czy w branżowym programie promocji. Podstawą jest zgłoszenie się do jednego z nich – chęć udziału w danym programie czy imprezie zgłasza się jej organizatorowi. Następnie trzeba złożyć wniosek o dofinansowanie do Ministerstwa Gospodarki.

Wniosek ten jest weryfikowany pod względem formalnym i merytorycznym. Na etapie oceny formalnej sprawdzane jest m.in. to, czy przedsiębiorca nie ma zaległości podatkowych, czy nie wykorzystał już limitu pomocy de minimis, który co do zasady wynosi 200 tys. euro w ciągu trzech lat. Podczas oceny merytorycznej weryfikuje się m.in. to, czy projekt jest zgodny z celami poddziałania 6.5.2 POIG i czy wnioskodawca posiada zasoby umożliwiające eksport.

Dodatkowe wymogi musi spełnić firma, która ubiega się o udział w branżowym programie promocji. Mówiąc najprościej, trzeba wykazać powiązanie z daną branżą, która ma być promowana (kod prowadzonej działalności, wytwarzane produkty, świadczone usługi muszą się wpisywać w wybrany branżowy program promocji). Ponadto firma musi się zobowiązać do udziału w działaniach promujących stanowiących co najmniej 60 proc. liczby wszystkich działań przewidzianych do realizacji w danym programie.

Upraszczając, jeżeli branżowy program promocji przewiduje wyjazd na dziesięć targów międzynarodowych, trzeba wziąć udział w co najmniej sześciu z nich.