Tarcza antykryzysowa: oddział firmy bez dofinansowania z urzędu pracy

Ogólnopolska sieć sklepów nie dostanie wsparcia w czasie kryzysu. Zdaniem urzędników nowe przepisy na to nie pozwalają.

Aktualizacja: 21.04.2020 07:56 Publikacja: 21.04.2020 06:56

Tarcza antykryzysowa: oddział firmy bez dofinansowania z urzędu pracy

Foto: AdobeStock

Mazowiecki Wojewódzki Urząd Pracy odmówił przyznania wsparcia ogólnopolskiej sieci sklepów. Przeszkodą jest konstrukcja firmy, którą zorganizowano w formie sklepów-oddziałów rozrzuconych po całej Polsce. Każdy oddział ma swój oddzielny wpis do KRS, nadany NIP, zatrudnia pracowników i opłaca za nich składki, ale finanse rozliczane są centralnie.

WUP uznał, że uprawnionym do złożenia wniosku o dofinansowanie jest wyłącznie spółka w stosunku do zatrudnianych u siebie (w centrali) pracowników. Nie może jednak złożyć wniosku o wypłatę świadczeń za pracowników zatrudnionych w oddziałach, bo formalnie nie jest dla nich pracodawcą. Z kolei oddziały nie mogą złożyć oddzielnych wniosków na zatrudnionych u siebie pracowników, bo nie mogą one zostać uznane za przedsiębiorcę w myśl art. 4 ust. 1 i 2 prawa przedsiębiorców. Okazuje się, że ta kwadratura koła wyklucza z pomocy podmiot zatrudniający setki pracowników w całej Polsce.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej