Co z prowizją pośrednika, gdy przewoźnik zwraca pasażerowi za bilet - wyrok TSUE

Cena biletu, którą trzeba uwzględnić w celu określenia kwoty zwrotu należnej od przewoźnika lotniczego pasażerowi w przypadku odwołania lotu, obejmuje różnicę między kwotą zapłaconą przez pasażera a kwotą otrzymaną przez przewoźnika lotniczego, która to różnica odpowiada prowizji otrzymanej przez osobę działającą w charakterze pośrednika między nimi, chyba że prowizja została określona bez wiedzy tegoż przewoźnika lotniczego, czego ustalenie należy do sądu odsyłającego.

Publikacja: 19.10.2018 06:10

Co z prowizją pośrednika, gdy przewoźnik zwraca pasażerowi za bilet - wyrok TSUE

Foto: Fotolia

Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 12 września 2018 r., C 601/17.

W sprawie o zwrot ceny biletów toczącej się przeciwko liniom lotniczym sąd niemiecki (Amtsgericht Hamburg) wystosował do TS UE następujące pytanie prawne:

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama