Pracodawca może zatrudnić detektywa do kontroli zwolnień lekarskich

To pracodawca decyduje, kto z jego upoważnienia sprawdzi, w jaki sposób pracownik korzysta ze zwolnienia lekarskiego. Nie ma przeszkód, aby skorzystał z usług detektywistycznych.

Aktualizacja: 12.08.2018 10:31 Publikacja: 12.08.2018 08:00

Pracodawca może zatrudnić detektywa do kontroli zwolnień lekarskich

Foto: Adobe Stock

Pojawiają się opinie, że pracodawca nie może skorzystać z detektywa w celu kontroli zwolnień lekarskich swoich pracowników. Ten błędny pogląd zdaje się wynikać z niezrozumienia istoty przepisów o kontroli, w szczególności rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 27 lipca 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy oraz formalnej kontroli zaświadczeń lekarskich (DzU nr 65, poz. 743; dalej: rozporządzenie).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki