Zmiany w rodzinnych firmach

Coraz więcej firm rodzinnych może pochwalić się wyjściem z własnymi produktami, marką, usługami poza polski rynek. Często ma ono charakter samodzielnej ekspansji na zagraniczne rynki. Jak może być ona realizowana w sensie prawnym?

Publikacja: 08.06.2018 06:55

Zmiany w rodzinnych firmach

Foto: 123RF

Rodzime firmy w oparciu o prawne możliwości strukturyzacji grup kapitałowych swój rozwój mogą prowadzić wraz z budową struktury międzynarodowej. W zależności od charakteru i rodzaju oferowanego produktu, usługi, czy też możliwości sprzedażowych własnej marki, polskie firmy zakładają albo spółki holdingowe albo spółki operacyjne, przez które realizują sprzedaż. Dostępność wielu form prowadzenia działalności oraz możliwość uzyskania transgranicznego doradztwa prawnego (i nie tylko) stwarza ogromny potencjał rozwoju.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?