Czy warto skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych z działania „Go to Brand"

O tym, dlaczego warto skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych z działania „Go to Brand" i jakie kryteria należy spełnić, aby skutecznie po nie sięgnąć, mówi dr Ewa Zielińska, menedżer ds. funduszy unijnych, PM Doradztwo Gospodarcze w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem.

Publikacja: 23.02.2018 05:20

Czy warto skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych z działania „Go to Brand"

Foto: Fotolia.com

Rz: Przedsiębiorcy mogą korzystać z funduszy unijnych na różne sposoby. Dotowane są m.in. przedsięwzięcia związane z prowadzeniem badań, rozwijaniem produktów, wdrażaniem innowacji, ale także te mające skłonić firmy do większego angażowania się na rynkach zagranicznych. Gdzie szukać takiego wsparcia?

Ewa Zielińska: Źródeł jest wiele. Dotacje na wsparcie tego rodzaju projektów znajdują się w programach regionalnych, programie „Polska Wschodnia", jak i ogólnokrajowym „Inteligentny Rozwój". W tym ostatnim uwagę należy zwrócić na konkurs „Go to Brand". Pozwala on przedsiębiorcom uzyskać bezzwrotne wsparcie finansowe na rzecz promocji za granicą ich wyrobów i usług, a także ma promować markę całej polskiej gospodarki w innych krajach. W 2017 r. fundusze europejskie były przyznawane na projekty w ramach dwóch ścieżek dotacyjnych: branżowych programów promocji, przeznaczonych dla firm z 12 określonych sektorów gospodarki oraz ogólnych programów promocji, dotyczących pięciu wybranych rynków perspektywicznych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025