Czy warto skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych z działania „Go to Brand"

O tym, dlaczego warto skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych z działania „Go to Brand" i jakie kryteria należy spełnić, aby skutecznie po nie sięgnąć, mówi dr Ewa Zielińska, menedżer ds. funduszy unijnych, PM Doradztwo Gospodarcze w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem.

Publikacja: 23.02.2018 05:20

Czy warto skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych z działania „Go to Brand"

Foto: Fotolia.com

Rz: Przedsiębiorcy mogą korzystać z funduszy unijnych na różne sposoby. Dotowane są m.in. przedsięwzięcia związane z prowadzeniem badań, rozwijaniem produktów, wdrażaniem innowacji, ale także te mające skłonić firmy do większego angażowania się na rynkach zagranicznych. Gdzie szukać takiego wsparcia?

Ewa Zielińska: Źródeł jest wiele. Dotacje na wsparcie tego rodzaju projektów znajdują się w programach regionalnych, programie „Polska Wschodnia", jak i ogólnokrajowym „Inteligentny Rozwój". W tym ostatnim uwagę należy zwrócić na konkurs „Go to Brand". Pozwala on przedsiębiorcom uzyskać bezzwrotne wsparcie finansowe na rzecz promocji za granicą ich wyrobów i usług, a także ma promować markę całej polskiej gospodarki w innych krajach. W 2017 r. fundusze europejskie były przyznawane na projekty w ramach dwóch ścieżek dotacyjnych: branżowych programów promocji, przeznaczonych dla firm z 12 określonych sektorów gospodarki oraz ogólnych programów promocji, dotyczących pięciu wybranych rynków perspektywicznych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama