Praca tymczasowa: kto dopełnia formalności po wypadku pracownika tymczasowego

Jeżeli wypadkowi przy pracy ulegnie pracownik tymczasowy, agencja zatrudnienia nie ustala okoliczności i przyczyn zdarzenia. To rola firmy, do której skierowano tę osobę.

Publikacja: 15.02.2018 05:30

Praca tymczasowa: kto dopełnia formalności po wypadku pracownika tymczasowego

Foto: 123RF

Praca tymczasowa stanowi specyficzną relację zachodzącą między trzema podmiotami. Pracownicy formalnie zatrudnieni przez agencję pracy tymczasowej są kierowani do konkretnego podmiotu – pracodawcy użytkownika. Jego rolą jest wyznaczanie skierowanemu przez agencję zadań oraz kontrola ich realizacji.

Pracodawcą użytkownikiem może być zarówno pracodawca w rozumieniu przepisów kodeksu pracy – czyli osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna zatrudniająca pracowników na podstawie stosunku pracy, jak również podmiot niemający formalnie statusu pracodawcy na gruncie prawa pracy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama