Praca tymczasowa: kto dopełnia formalności po wypadku pracownika tymczasowego

Jeżeli wypadkowi przy pracy ulegnie pracownik tymczasowy, agencja zatrudnienia nie ustala okoliczności i przyczyn zdarzenia. To rola firmy, do której skierowano tę osobę.

Publikacja: 15.02.2018 05:30

Praca tymczasowa: kto dopełnia formalności po wypadku pracownika tymczasowego

Foto: 123RF

Praca tymczasowa stanowi specyficzną relację zachodzącą między trzema podmiotami. Pracownicy formalnie zatrudnieni przez agencję pracy tymczasowej są kierowani do konkretnego podmiotu – pracodawcy użytkownika. Jego rolą jest wyznaczanie skierowanemu przez agencję zadań oraz kontrola ich realizacji.

Pracodawcą użytkownikiem może być zarówno pracodawca w rozumieniu przepisów kodeksu pracy – czyli osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna zatrudniająca pracowników na podstawie stosunku pracy, jak również podmiot niemający formalnie statusu pracodawcy na gruncie prawa pracy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?