W jaki sposób klasyfikować usługi pomocnicze

Refakturując świadczenie kompleksowe, jednorodne i niepodzielne, firma nie powinna wyodrębniać jego poszczególnych elementów składowych. Nie mogą one być osobnym przedmiotem odsprzedaży.

Publikacja: 17.06.2015 03:00

Klasyfikacja usługi uzależniona jest w wielu sytuacjach od końcowego efektu działalności. Dlatego inaczej klasyfikowana będzie np. usługa telekomunikacyjna w przypadku, gdy jest ona świadczona przez przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, a inaczej, gdy podmiotem nabywającym tę usługę i refakturującym ją na inny podmiot będzie jednostka prowadząca np. działalność hotelarską, która formalnie świadczy takie usługi swoim gościom.

Przykład

Pozostało 84% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska