W jaki sposób klasyfikować usługi pomocnicze

Refakturując świadczenie kompleksowe, jednorodne i niepodzielne, firma nie powinna wyodrębniać jego poszczególnych elementów składowych. Nie mogą one być osobnym przedmiotem odsprzedaży.

Publikacja: 17.06.2015 03:00

Klasyfikacja usługi uzależniona jest w wielu sytuacjach od końcowego efektu działalności. Dlatego inaczej klasyfikowana będzie np. usługa telekomunikacyjna w przypadku, gdy jest ona świadczona przez przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, a inaczej, gdy podmiotem nabywającym tę usługę i refakturującym ją na inny podmiot będzie jednostka prowadząca np. działalność hotelarską, która formalnie świadczy takie usługi swoim gościom.

Przykład

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania