Aktualizacja: 12.12.2018 01:00 Publikacja: 12.12.2018 01:00
Foto: Adobe Stock
W odniesieniu do środków pieniężnych, zgromadzonych na rachunkach bankowych (a także pozostałych rozrachunków z bankami, np. dotyczącymi kredytów), uzgodnienie salda odbywa się na podstawie dokumentu przekazanego przez bank prowadzący rachunek jednostki, który przesyła informację o kwotach figurujących w jego ewidencji. Dokument otrzymany z banku powinien być zweryfikowany pod kątem zgodności z księgami rachunkowymi. Jeśli bank nie przesłał stosownego dokumentu, informującego o stanie sald, jednostka z własnej inicjatywy ma obowiązek wystąpienia z prośbą o ich potwierdzenie. Podobnie inwentaryzowane są papiery wartościowe w formie niematerialnej, które jednostka posiada w bankach lub biurach maklerskich oraz czeki i weksle przekazane do banku celem realizacji.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas