Reklama

Nie wszystkie przychody wpisujemy do księgi przychodów i rozchodów

Przedsiębiorca, który bierze udział w reklamowym programie internetowym, powinien rozliczyć zyski poza firmą.

Publikacja: 04.08.2016 06:00

Nie wszystkie przychody wpisujemy do księgi przychodów i rozchodów

Foto: 123RF

Nie każda transakcja przeprowadzana przez przedsiębiorcę powinna być wykazywana w księdze przychodów i rozchodów. Takie wnioski można wyciągnąć z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 28 czerwca 2016 r. (IBPB-1-1/4511-289/16/BK).

Wystąpił o nią właściciel jednoosobowej firmy zajmujący się m.in. doradztwem finansowym oraz ubezpieczeniami. Przystąpił on do globalnego programu internetowego. Udział w nim nie wiąże się ze sprzedażą ani dystrybucją żadnych „fizycznych" towarów. W programie zarabia się na reklamie i liczbie odtworzeń na stronie. Uczestnik musi wpłacić pieniądze, następnie kupuje jednostki reklamowe i generuje ruch na wskazanych stronach, co skutkuje przyrostem wartości wypracowanego zysku wewnątrz programu. Taki zysk można przelać na rachunek bankowy uczestnika.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Reklama
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Reklama
Reklama
Reklama