Aktualizacja: 03.03.2016 01:00 Publikacja: 03.03.2016 01:00
Foto: 123RF
Często kupuję na internetowych serwisach aukcyjnych rzeczy potrzebne do działalności gospodarczej. Czy mogę zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów i wpisać do księgi przychodów i rozchodów na podstawie potwierdzenia transakcji wydrukowanego z portalu? Są na nim wszystkie dane sprzedawcy oraz informacje o towarze (rodzaj, cena) i samej transakcji (sposób zapłaty i dostawy). Mam też wyciąg z konta potwierdzający przelew – pyta czytelnik.
Te dokumenty oraz sporządzony na ich podstawie tzw. dowód zakupu powinny wystarczyć do zaksięgowania wydatku w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Można go zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, jeśli ma związek z działalnością gospodarczą, np. przedsiębiorca kupił wykorzystywany w firmie komputer.
Co tydzień aktualne i wybrane wskaźniki, stawki i limity podatkowe - praktyczne narzędzie w pracy księgowego, do...
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas