Jak księgować i rozliczać bony handlowe dla klientów

Samo wydanie bonu jednego przeznaczenia konsumentowi jest ujmowane tylko pozabilansowo. Dopiero realizacja kuponu będzie wykazana na kontach sprzedaży towarów lub usług, w korespondencji z rozrachunkami.

Publikacja: 13.03.2019 05:30

Jak księgować i rozliczać bony handlowe dla klientów

Foto: Adobe Stock

Celem coraz bardziej popularnych w obrocie gospodarczym bonów handlowych (bonów na towary lub usługi), emitowanych przez przedsiębiorstwa, jest promocja określonych towarów lub usług, mająca na celu wzrost przychodów z ich sprzedaży. Tego typu narzędzia finansowe ułatwiają proces płatności, a poprzez kreowanie lojalności klientów wpływają na rozwój rynku dla danego asorty mentu dóbr.

Czytaj też: Bony towarowe i usługowe - zmiana zasad opodatkowania podatkiem VAT

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą