Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudniejszy start - młodych wypiera AI. Firmy stawiają na doświadczenie

Do rekordowych 84 proc. wzrósł w styczniu odsetek ofert pracy, w których wymagano od kandydatów zawodowej praktyki. Juniorów wypiera AI.

Publikacja: 17.02.2025 04:41

Jak wygląda rynek pracy dla młodych pracowników?

Jak wygląda rynek pracy dla młodych pracowników?

Foto: Adobe Stock

– Na polskim rynku rekrutacyjnym prawdziwą wartością stały się wiedza, doświadczenie, a także możliwości rozwoju kompetencji – podkreśla Magdalena Marcinowska, partner w firmie Grant Thornton, komentując jej najnowszy raport o ofertach pracy, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.

Według raportu, który bazuje na danych rynkowych zbieranych przez spółkę Element, styczeń 2025 roku przyniósł wyraźne ożywienie na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce. Łączna liczba opublikowanych tam ofert (273,7 tys.) była nie tylko aż o 37 proc. większa w porównaniu z grudniem 2024 roku, gdy aktywność rekrutacyjna wyhamowała, ale też wyraźnie (o jedną ósmą) przebiła styczeń zeszłego roku i początek roku 2023. Nadal jednak wybór propozycji pracy jest mniejszy niż podczas odbicia po pandemii w latach 2021–2022.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rynek smartfonów w Polsce w 2025 r. Rusza okres żniw
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Rekordowe oszczędności emerytalne Polaków. OFE ciągle mocne
Raporty ekonomiczne
Bardzo duża oferta nowych mieszkań. Będą promocje
Raporty ekonomiczne
Ubyło zwolenników krótszego tygodnia pracy
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Raporty ekonomiczne
Rekordowy popyt na hipoteki. Banki znów walczą o klientów
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama