Reklama

System losowego przydziału spraw - podsumowanie po trzech latach obowiązywania

System losowego przydziału spraw w drugiej instancji a równe traktowanie stron postępowania.

Aktualizacja: 27.06.2021 08:20 Publikacja: 27.06.2021 00:01

System losowego przydziału spraw - podsumowanie po trzech latach obowiązywania

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Po trzech latach funkcjonowania systemu losowego przydziału spraw w sądach, zwanego też SLPS, można spróbować choćby na podstawie analiz statystycznych podsumować funkcjonowanie tego narzędzia. Szczególnie na przykładzie losowego przydziału spraw w sądzie drugiej instancji widać, że nie dostosowano go do specyfiki apelacji, co może nawet prowadzić do naruszenia prawa do rozpatrzenia sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki.

Każdy z nas kiedyś w życiu czekał w kolejce np. do lekarza, do okienka na poczcie czy w supermarkecie do kasy. Wszyscy dokładnie wiemy, że najlepszym rozwiązaniem jest jedna kolejka, ponieważ daje wszystkim równe szanse oczekiwania, lub kilka kolejek, jeśli mają one swoje racjonalne uzasadnienie, np. pilność.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Sądy i Prokuratura
Agata Łukaszewicz: Mediacja to szansa na odciążenie sądów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i Prokuratura
Honorarium nie powinno psuć relacji adwokata z klientem
Sądy i Prokuratura
Jacek Skała: Rząd kładzie na stole projekty nie do przyjęcia. Prokuratura i sądy zbankrutują
Sądy i Prokuratura
Upadek trójpodziału władzy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Sądy i Prokuratura
Ochrona konsumenta nie chroni obrotu roszczeniami. Uwagi do wyroku TSUE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama