Reklama
Rozwiń
Reklama

Składki ZUS pracowników w kosztach pracodawcy

Podstawą wpisania do pkpir finansowanych przez płatnika składek ZUS, na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych są dowody zapłaty, lista płac, rachunek zleceniobiorcy i deklaracje rozliczeniowe DRA.

Publikacja: 21.09.2017 02:00

Składki ZUS pracowników w kosztach pracodawcy

Foto: Fotolia.com

Czy składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez płatnika, składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych mogą być wpisywane do podatkowej księgi przychodów i rozchodów na podstawie listy wynagrodzeń pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i o dzieło (ewentualnie rachunków wystawionych przez pracujących na umowę zlecenia czy o dzieło)? – pyta czytelnik.

Szczegółowe zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów określają przepisy rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
Stypendium finansowane ze środków unijnych bez składek
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
ZUS
Czy wpłaty pracodawcy na IKZE pracownika są oskładkowane?
ZUS
Zbyt wysoki zasiłek bez składek na ZUS
ZUS
eZUS zastąpi PUE ZUS. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
ZUS
Czy trzeba płacić składki od umów licencyjnych? ZUS wyjaśnia
Reklama
Reklama