Reklama
Rozwiń

Składki ZUS pracowników w kosztach pracodawcy

Podstawą wpisania do pkpir finansowanych przez płatnika składek ZUS, na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych są dowody zapłaty, lista płac, rachunek zleceniobiorcy i deklaracje rozliczeniowe DRA.

Publikacja: 21.09.2017 02:00

Składki ZUS pracowników w kosztach pracodawcy

Foto: Fotolia.com

Czy składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez płatnika, składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych mogą być wpisywane do podatkowej księgi przychodów i rozchodów na podstawie listy wynagrodzeń pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i o dzieło (ewentualnie rachunków wystawionych przez pracujących na umowę zlecenia czy o dzieło)? – pyta czytelnik.

Szczegółowe zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów określają przepisy rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ZUS
Miejsce zamieszkania w Chinach, a składki w Polsce
ZUS
Będzie można sprawdzić swojego kontrahenta w ZUS
ZUS
Długi w ZUS liczone w miliardach złotych
ZUS
Przedsiębiorców czeka wielka podwyżka składki zdrowotnej
ZUS
Wydatki na wsparcie zwolnionych pracowników są oskładkowane