Aktualizacja: 14.10.2016 06:40 Publikacja: 14.10.2016 06:40
Foto: 123RF
- Jakie dokumenty (zaświadczenia) musi wystawić pracodawca (płatnik składek) do potrzeb emerytalno-rentowych? – pyta czytelnik.
Pracodawcy (płatnicy składek) muszą przygotować m.in. wniosek o emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy i przedłożyć go w ZUS. Taki obowiązek nakłada na nich art. 125 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 887 ze zm.; dalej ustawa emerytalna).
Możliwe jest zwolnienie z oskładkowania kart lunchowych finansowanych przez pracodawcę. ZUS tłumaczy zasady w na...
Będę cały czas lobbować za powrotem do ryczałtowej składki zdrowotnej lub wprowadzeniem górnego limitu, ponieważ...
Świadczenie urlopowe wypłacane zatrudnionym przez pracodawcę, który nie utworzył zakładowego funduszu świadczeń...
Nieobecność chorego pracownika pod adresem zamieszkania nie będzie dowodzić tego, że wykorzystuje on zwolnienie...
Ustawa systemowa nie posługuje się kryterium obywatelstwa, miejsca zamieszkania czy pobytu. Oznacza to, że obowi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas