Aktualizacja: 14.10.2016 06:40 Publikacja: 14.10.2016 06:40
Foto: 123RF
- Jakie dokumenty (zaświadczenia) musi wystawić pracodawca (płatnik składek) do potrzeb emerytalno-rentowych? – pyta czytelnik.
Pracodawcy (płatnicy składek) muszą przygotować m.in. wniosek o emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy i przedłożyć go w ZUS. Taki obowiązek nakłada na nich art. 125 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 887 ze zm.; dalej ustawa emerytalna).
Ubezpieczenie w KRUS nie wlicza się do okresu prowadzenia działalności, od którego zależy prawo do małego ZUS Plus.
Odszkodowanie uzupełniające z tytułu szkody poniesionej w wyniku choroby zawodowej nie stanowi podstawy wymiaru...
Większość przedsiębiorców zapłaci w 2026 r. mniejszą składkę zdrowotną niż w 2025 r. Część jednak na zmianach st...
Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców wystosowała apel w sprawie ustawy, wprowadzającej nowe zasady opłacan...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Co zrobić, jeśli przedsiębiorca wysłał deklaracje do ZUS i zapłacił składki zdrowotne, a później zmienił formę o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas