Reklama
Rozwiń

Renta rodzinna - ostatni obowiązek pracodawcy wobec zmarłego pracownika

Pracodawca musi poinformować rodzinę zmarłego pracownika o warunkach wymaganych do uzyskania renty rodzinnej. Przygotowuje też wniosek i składa go w ZUS.

Publikacja: 17.11.2014 06:20

Renta rodzinna - ostatni obowiązek pracodawcy wobec zmarłego pracownika

Foto: www.sxc.hu

Obowiązek przygotowania i złożenia wniosku o rentę rodzinną w imieniu uprawnionych spoczywa na pracodawcy. Natomiast dostarczenie wymaganych załączników do wniosku należy do osób zainteresowanych otrzymaniem tego świadczenia.

Warunki nabywania prawa do renty rodzinnej określa ustawa z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2013 r., poz. 1440 ze zm., dalej ustawa emerytalna). Jej art. 125 nakłada na pracodawcę wymóg poinformowania rodziny zmarłego pracownika o warunkach wymaganych do uzyskania renty rodzinnej, przygotowania wniosku i złożenia go w ZUS. Obowiązek ten nie dotyczy m.in. osób fizycznych zatrudniających pracowników, niewypłacających świadczeń z ubezpieczenia chorobowego.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
ZUS
Minister Agnieszka Majewska: W sprawie składki nie składam broni
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
ZUS
ZUS wydał decyzję w sprawie oskładkowania świadczeń urlopowych
ZUS
W tych sytuacjach nie zabiorą ci zasiłku chorobowego. Nowa propozycja rządu
ZUS
Miejsce zamieszkania w Chinach, a składki w Polsce
ZUS
Będzie można sprawdzić swojego kontrahenta w ZUS