ZUS: inicjatywa wyjaśnienia nieprawidłowości należy do ubezpieczonego

Publikacja: 23.02.2016 01:00

Radosław Milczarski, gabinet prezesa, biuro prasowe centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy po przekazaniu informacji rocznych w ubiegłym roku ZUS miał dużo reklamacji związanych z niezgodnością tych danych z danymi na koncie ubezpieczonego?

Radosław Milczarski: Terenowe jednostki organizacyjne ZUS prowadzą postępowania wyjaśniające dotyczące wszystkich błędów w przekazanych dokumentach ubezpieczeniowych (w tym rozliczeniowych). Postępowania te są prowadzone z urzędu, jak również na wniosek płatnika składek lub ubezpieczonego. Zakład nie prowadzi jednak odrębnej ewidencji co do każdego rodzaju błędu czy też przyczyny wystąpienia nieprawidłowości w dokumentach. Nie są też odrębnie ewidencjonowane przyczyny składania reklamacji przez ubezpieczonych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ZUS
ZUS ostrzega. Ważne informacje mogą się znaleźć w niepowołanych rękach
ZUS
Nadchodzą zmiany w PUE ZUS. Pojawią się nowe funkcje
ZUS
„Zagrożenie dla istnienia firm". Rzecznik MŚP o decyzji Andrzeja Dudy
ZUS
Rząd ułatwia rozliczenia przy działalności nieewidencjonowanej. Czy zasadnie?
ZUS
Obniżki składki zdrowotnej na razie nie będzie. Niektóre firmy zapłacą więcej