ZUS: inicjatywa wyjaśnienia nieprawidłowości należy do ubezpieczonego

Publikacja: 23.02.2016 01:00

Radosław Milczarski, gabinet prezesa, biuro prasowe centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy po przekazaniu informacji rocznych w ubiegłym roku ZUS miał dużo reklamacji związanych z niezgodnością tych danych z danymi na koncie ubezpieczonego?

Radosław Milczarski: Terenowe jednostki organizacyjne ZUS prowadzą postępowania wyjaśniające dotyczące wszystkich błędów w przekazanych dokumentach ubezpieczeniowych (w tym rozliczeniowych). Postępowania te są prowadzone z urzędu, jak również na wniosek płatnika składek lub ubezpieczonego. Zakład nie prowadzi jednak odrębnej ewidencji co do każdego rodzaju błędu czy też przyczyny wystąpienia nieprawidłowości w dokumentach. Nie są też odrębnie ewidencjonowane przyczyny składania reklamacji przez ubezpieczonych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
ZUS
Czym jest podróż służbowa? Resort wyjaśnia. To ważne w kontekście zwolnienia z ZUS
ZUS
Czy będzie obniżka składki zdrowotnej? Senat zdecydował
ZUS
Ważny obowiązek dla wielu firm. ZUS przypomina o nadchodzącym terminie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
ZUS
Był ubezpieczony w KRUS, założył firmę. Czy ma prawo do ulgi w składkach?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne