Aktualizacja: 23.02.2016 01:00 Publikacja: 23.02.2016 01:00
1 zdjęcie
ZobaczRadosław Milczarski, gabinet prezesa, biuro prasowe centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Foto: materiały prasowe
Rz: Czy po przekazaniu informacji rocznych w ubiegłym roku ZUS miał dużo reklamacji związanych z niezgodnością tych danych z danymi na koncie ubezpieczonego?
Radosław Milczarski: Terenowe jednostki organizacyjne ZUS prowadzą postępowania wyjaśniające dotyczące wszystkich błędów w przekazanych dokumentach ubezpieczeniowych (w tym rozliczeniowych). Postępowania te są prowadzone z urzędu, jak również na wniosek płatnika składek lub ubezpieczonego. Zakład nie prowadzi jednak odrębnej ewidencji co do każdego rodzaju błędu czy też przyczyny wystąpienia nieprawidłowości w dokumentach. Nie są też odrębnie ewidencjonowane przyczyny składania reklamacji przez ubezpieczonych.
W najnowszym komunikacie ZUS przypomina przedsiębiorcom o konieczności aktualizacji danych pełnomocników. Chodzi...
W maju użytkownicy Platformy Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS będę mogli skorzystać z kilku nowych oraz zmienion...
Prezydenckie weto do ustawy obniżającej składkę zdrowotną dla przedsiębiorców to decyzja głęboko niesprawiedliwa...
Przychód należny z tej działalności nie będzie mógł przekraczać w żadnym kwartale roku kalendarzowego 225 proc....
Reforma składki zdrowotnej miała być korzystna dla większości przedsiębiorców, została jednak zawetowana przez p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas