ZUS: inicjatywa wyjaśnienia nieprawidłowości należy do ubezpieczonego

Publikacja: 23.02.2016 01:00

Radosław Milczarski, gabinet prezesa, biuro prasowe centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy po przekazaniu informacji rocznych w ubiegłym roku ZUS miał dużo reklamacji związanych z niezgodnością tych danych z danymi na koncie ubezpieczonego?

Radosław Milczarski: Terenowe jednostki organizacyjne ZUS prowadzą postępowania wyjaśniające dotyczące wszystkich błędów w przekazanych dokumentach ubezpieczeniowych (w tym rozliczeniowych). Postępowania te są prowadzone z urzędu, jak również na wniosek płatnika składek lub ubezpieczonego. Zakład nie prowadzi jednak odrębnej ewidencji co do każdego rodzaju błędu czy też przyczyny wystąpienia nieprawidłowości w dokumentach. Nie są też odrębnie ewidencjonowane przyczyny składania reklamacji przez ubezpieczonych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
Rząd zdecydował: anachroniczny obowiązek przedsiębiorców odejdzie do lamusa
ZUS
Karty lunchowe bez ZUS? Jakie warunki trzeba spełnić
ZUS
Minister Agnieszka Majewska: W sprawie składki nie składam broni
ZUS
ZUS wydał decyzję w sprawie oskładkowania świadczeń urlopowych
ZUS
W tych sytuacjach nie zabiorą ci zasiłku chorobowego. Nowa propozycja rządu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama