Abonament: Firma zapłaci za radio

Zdolność do natychmiastowego odbioru programu przez odbiornik jest równoznaczna ze stwierdzeniem, że jest on używany, a to z kolei prowadzi do wniosku, że jego posiadacz, np. przedsiębiorca, jest obowiązany do wniesienia abonamentu.

Publikacja: 17.12.2014 06:40

Abonament: Firma zapłaci za radio

Foto: www.sxc.hu

W świetle przepisów, a w szczególności ustawy z 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (dalej: ustawa), za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych płaci się abonament RTV. Do płacenia opłaty abonamentowej zobowiązany jest każdy (poza wskazanymi w ustawie wyłączeniami), w tym  przedsiębiorcy, którzy mają odbiornik radiofoniczny czy też telewizyjny.

Za co się należy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Deregulacja od reklam na zabytkach po elektroniczną formę dokumentową? Nowe propozycje
ABC Firmy
Deregulacja w turystyce. Rząd pokazał projekt
ABC Firmy
Przedsiębiorców czekają ważne zmiany. Nowe przepisy zaczną obowiązywać w czerwcu
ABC Firmy
Kiedy firmy spoza Unii będą mogły brać udział w przetargach?
ABC Firmy
Przedsiębiorcy zaoszczędzą na ogłaszaniu wpisów w KRS
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem