Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy w sposób jasny, zrozumiały i dokładny. W przeciwnym razie zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy.

Publikacja: 31.10.2023 13:10

Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

Foto: AdobeStock

Bezpłatny okres próbny

Praktyka oferowania bezpłatnych okresów próbnych klientom przed związaniem się terminową umową abonamentową jest od dawna znana i powszechnie stosowana przez firmy, zwłaszcza te sprzedające na odległość – np. telefonicznie lub przez Internet. Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumentów, konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i zasadniczo bez ponoszenia kosztów (może być zobowiązany w określonych okolicznościach do poniesienia kosztów zwrotu towaru oraz zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Firmy mogą starać się o dofinansowanie na elektryczne ciężarówki
ABC Firmy
Komisja Europejska chce uprościć RODO. Skorzystają małe i średnie firmy
ABC Firmy
Deregulacja w energetyce. Tak rząd chce ułatwić życie firmom inwestującym w OZE
ABC Firmy
Będą zmiany w przetargach. Rząd: nowe rozwiązanie ma charakter rewolucyjny
ABC Firmy
W fundacji rodzinnej lepszy ślub niż rozwód? Prorodzinny skutek przepisów
ABC Firmy
Airbnb poniosła porażkę w sporze o swój znak. Jest wyrok Sądu UE
ABC Firmy
Zbliża się ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o ceny prądu