Reklama

Własność intelektualna w branży gamingowej. Jak zadbać o swoje prawa

Dla najlepszej ochrony marki, dobrze jest zgłosić nazwę gry bądź logotyp już w chwili powstania, jeszcze przed promocją czy wydaniem gry. Takie działanie zapobiega wrogiemu przejęciu marki.

Publikacja: 07.08.2024 12:22

Własność intelektualna w branży gamingowej. Jak zadbać o swoje prawa

Foto: Adobe Stock

Gry komputerowe stały się nieodzownym elementem kultury rozrywkowej XXI wieku. Śmiało można uznać, że branża gamingowa jest jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin IT. Zarówno wielkie przedsiębiorstwa, jak i małe start-upy próbują swoich sił na rynku gier komputerowych, zaś miłośnicy tego typu rozrywki zdają się nieustannie czekać na nowe propozycje, pomysły i rozwiązania, które dostarczają im twórcy. Niekiedy dobrze przemyślana gra, oparta na ciekawej fabule, udekorowana ciekawą grafiką i cechująca się innowacyjnymi rozwiązaniami – staje się ikoną swoich czasów. Nierzadko twórcy gry, po jej ogromnym sukcesie, decydują się na wypuszczenie komiksów, bajek, filmów, seriali czy nawet linii ubrań nawiązujących do popularnej gry.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Dopłata do elektrycznego samochodu. Będą zmiany w Programie „NaszEauto"
ABC Firmy
Cyberbezpieczeństwo z wywłaszczeniem w tle. Są wątpliwości konstytucyjne
ABC Firmy
Nowość w zamówieniach publicznych. Będzie certyfikacja wykonawców
ABC Firmy
Restrukturyzacja: nowe uprawnienia dłużników i wierzycieli
ABC Firmy
System kaucyjny coraz bliżej. Ważne informacje dla przedsiębiorców
Reklama
Reklama
Reklama