Jak informuje UODO, do Urzędu wpłynęła skarga P.K. na nieprawidłowości w procesie przetwarzania jego danych osobowych przez Bank A, polegające na przekazaniu jego danych osobowych – bez jego zgody – do Polskiego Domu Maklerskiego Spółki Akcyjnej w Warszawie. Aktualnie podmiot ten nosi nazwę PNP Spółka Akcyjna i mieści się pod innym adresem.
Prezes Urzędu chciał ustalić stan faktyczny sprawy zainicjowanej tą skargą. Trzykrotnie wezwał spółkę PNP SA, by ustosunkowała się do skargi P.K. i złożyła wyjaśnienia. Wezwania wysłane zostały na adresy ujawnione w Rejestrze Przedsiębiorców KRS jako adresy siedziby spółki. Żadne nie zostało jednak przez spółkę odebrane, choć były dwukrotnie awizowane. W związku z tym, zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, wezwania zostały uznane za skutecznie doręczone.