Aktualizacja: 15.03.2021 11:30 Publikacja: 15.03.2021 17:30
Foto: Adobe Stock
Analiza pytania wymaga zasadniczo odniesienia się do stosownych regulacji prawnych ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1282), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.) oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.).
I tak, z racji faktu, że chodzi o samorządowe podstawy zatrudnienia konieczne jest przypomnienie regulacji art. 4 ust. 1 pkt 1 lit. c i art. 8 ust. 2 ww. ustawy o pracownikach samorządowych. Z pierwszej normy wynika, że pracownicy samorządowi są zatrudniani na podstawie – wyboru, w urzędzie gminy wójt (burmistrz, prezydent miasta). Z kolei, w art. 8 postanowiono, że pracodawcą wójta jest urząd gminy. (...)
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas